I am this day

Alla inlägg den 24 november 2012

Av Ellinor - 24 november 2012 22:34

Ja, då ställer ni er kanske frågan hur det kommer sig att en tjej med dyslexi är en boknörd?!
Jo det ska jag tala om i kväll!
Min mamma och pappa har alltid sett till att vi fått lyssna på ljudsagor, allt från Astrid Lindgrens barnböcker till historierna om 'Vi fem' och jag tillsammans mer syrran slukade dessa! Sen var bokhyllan en naturlig del av vårat rum, där det trängdes allt från barnens lexikon till barnen bibel och där med en hel del ärvda böcker från våran äldre syskon. I den bokhyllan började det, mitt brinnande intresse för böcker och läsning.
Där fanns Kitty-böcker som jag läste och så småningom fick nya, min kusin tog upp mitt bok intresse och jag fick böcker av henne när jag fyllde år och till Jul om en tjej som hete Tina.
En sommar var allt jag gjorde att läsa, så mycket jag bara kunde och jag blev frustrerad om jag inte hade något att läsa! De resulterade i att jag har läst alla böckerna om Nania, de flesta böckerna om Lilla Huset på Prärien och till att jag tillslut också plockade upp Harry Potter!

Jag skulle kunna säga att det är en svunnen tid, men icke! Slukar fortfarande böcker och ibland så läser jag om dem, de är en fantastisk värld man få resa till om man bara plockar upp en bok!

Mycket nöje,
Ellinor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards