I am this day

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Ellinor - 12 november 2012 18:58

Ibland blir det mycket, ja nästan lite för mycket. Att hålla alla bollar i luften är inte alltid så lätt, det gäller att veta vilken boll som det är man ska fånga. Det är prioteringen som är det svåra just nu. Har ju tentorna, men jag har också en uppsats del att skriva och ibland är det jobbigt att välja vilket som är viktigast för stunden. 

Nu är det så att båda två får min uppmärksamhet hur jag än väljer, för det är skönt att variera sig. Det som där emot är jobbigt är dessa konflikt fyllda känslor som uppstår när man valt det ena framför det andra, det är då jag vill att någon annan säger till mig att jag gjorde rätt val, men där finns ingen som säger det.

Så hur har jag nu löst detta? 

Jo, jag har ju en omtenta i bibelvetenskap med fokus på GT och då är det finna att jag faktiskt har min uppsatts uppgift på GT så de kan komplettera varandra lite. Det är ingen fullkomlig metod, men det är en metod! 

Det andra är ett helt annat ämne som jag berätta om tidigare idag, men där har jag fått mycket tips och idéer.

Så det är bara att vara tapper och kämpa på!

 

Mycket nöje

Ellinor

Av Ellinor - 12 november 2012 13:14

NT tentan är klar! Godkänd! Det är jag mycket nöjd med!
Tack gode Gud!

Av Ellinor - 12 november 2012 12:30

Nu sitter jag här och försöker plugga lite till tentan nästa vecka, det går sådär. Det handlar så mycket om andras åsikter som allt för ofta är svåra att få in, särskilt när jag ska få in dem via ett annat språk och sen försöka formulera dem på mitt eget. Ja, jag tror ni fattar, det täcker ju faktiskt det mesta här i livet.
Filosofen jag sitter med nu vill skapa fred, det är bara det att han har sitt sätt att göra det på. Han tycker att vi ska se bortom religionens gränser och titta på vad vi har för gensama mål i våran respektive religioner. Det är väl det som jag får ut av honom, men jag ska försöka klämma lite till, inte så lätt men jag ska försöka.
Sen är det bara å gå på etiken och dess olika områden och vad dessa områden står för och försöka att inte blanda ihop det.
Mycket nöje
Ellinor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards