I am this day

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Ellinor - 18 november 2012 17:05

Om någon har missat det så kan jag säga att söndagen är en väldigt viktig dag för mig. Till att börja med har jag varit i kyrkan på Gudstjänsten, efteråt så är det kyrkkaffe och då blev det lite snack om kyrkopolitik! Det ska bli så spännande när jag väl är färdig!
Efter som det är nästsista söndagen innan det nya kyrkåret tar vid så är jag lite som de sista veckorna på året! För mig är det lite det faktiskt, advent innebär en ny början för mig!
Advent som står för väntans tid, väntan på den smorde, Messias/Kristus (by the way! Det är samma ord fast på olika språk för er som inte visste det!). Älska spänningen som byggs upp, alla förberedelser och ögon som tindra av förväntan! All ljus och värme, medmänsklighet och tilltro på en bättre framtid, det är helt underbart! Ännu bättre blir det av att ljuset återvänder, vi går mot sommar igen, och ljuset som är en annan symbol på Messias och hoppet!
Love it all!!!

Mycket nöje
Ellinor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards