I am this day

Alla inlägg under maj 2017

Av Ellinor - 31 maj 2017 17:32

Med det sagt så skulle jag inte definiera mig som feg, långt där ifrån för det mesta. Dock finns det saker jag borde gör och saker jag vil jag göra som jag skjuter på morgondagen, det vill jag sluta med! Jag vill inte vara dumdristig, men jag vill våga satsa även om jag inte är helt hundra på något!
Det är något jag inte gör! Inom mig finns en rädsla om att jag kanske tar fel belslut. Som man säger; man vet vad man har men inte vad man får! Det går ju faktiskt inte att vända om, så det är klart att man ändå måste känna sig någorlunda trygg med riskerna och konsekvenserna som ett beslut kan innebära. Och där var satte jag huvudet på spiket! Konsekvenserna! Om det inte går enligt planen kan jag leva med konsekvenserna av det?
Det finns självklart stunder i mitt liv då jag varit nervös över det, men inte nu. Jag vill vara modig och sluta skjuta saker på morgondagen som jag faktisk kan göra idag! Det får bli mitt första modiga beslut.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards