I am this day

Alla inlägg den 13 november 2012

Av Ellinor - 13 november 2012 23:49

I kväll har jag kämpat med en recension, allt har gått i ultrafart så jag kommer nog inte komma ihåg vad jag skrev. Vänta en vecka så kan jag antagligen läsa texten och tänka 'Har jag skrivit detta?', men så är det att gå på universitetet, det är ju lite av det som är charmen också.

Den kom i alla fall in i tid, till rätt person. Så nu är det bara att kämpa vidare med nästa uppgift i morgon. Något gott som kanske kommer ur detta är en ökad studieeffektivitet.


Nu känner jag att jag har kämpat så hårt att jag förtjänar att få sätta på en dvd-film och bara koppla av, det gäller bara att bestämma sig vilken jag vill se i natt.

 

Mycket nöje

Ellinor

Av Ellinor - 13 november 2012 15:13

Då har jag "löst" ett problem, en helt oönskad lösning. Just nu känns det som någon står och stampar på mig och hindra mig att gå den väg som jag ska gå på. Om någon någongång sagt att livet är enkelt så har inte denna någon levt.

Då gäller det helt enkelt att omfokusera, och det mina läsare är inte det enklaste.

En tenta om 2 veckor och en i januari, ja två i januari, en omtenta och en ordinarie tenta. Tycker att vi har alldeles för få omtenta tillfälle... 

Jag kanske ska aktivera mig lite i kåren, kanske kan jag bidra till att det blir bättre.

 

Må gott

Ellinor

Av Ellinor - 13 november 2012 12:55

Ja, idag är en dag som varit fylld med dåliga nyheter, några har varit missar jag gjort och andra bara dåliga nyheter som jag måste hantera. Det har varit en sån förmiddag då jag har ifrågasatt varför jag kämpa med det jag gör och tårarn har hunnit överbemanna mig. 

Jag är arg och ledsen, mycket för att alla lärare inte är tillmötesgående och underlättar inlärningen för mig som student. Kan känna hur barnet i mig vill komma fram och säga 'joho!' och råcka ut tungan! Men jag är inget barn längre och jag kan inte göra det och det är en 'pain in the ass'!

Så nu måste jag lösa nya problem som uppståt för att jag ska kunna gå vidare med mina studier och det suger för att utrycka det milt. Så jag ska kontakta studievägledaren och i värsta fall får jag lov att kontakta kåren med, det går inte att det går till på detta viset! 

 

Hoppas ni har det bättre

Ellinor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards