I am this day

Alla inlägg under september 2017

Av Ellinor - 6 september 2017 17:06

Andra lektionen idag. Är så sjukt taggad efter ha läst lite i litteraturen. Igenkänningsfaktorn finns där, och det är så otroligt roligt, samtidigt som det är ett helt annat språk vilket jag då tycker hör det lättare att hantera!
Har repeterat det grekiska alfabetet och försökt undvika fall gropar, till exempel så är P inte p utan R! Som tur är så är det inte allt för många sådana gropar, men några finns där!

Ibland så skriver jag det lite galet, men stilen få komma efterhand. Nu är det lära som gäller! Sjukt roligt, men bara andra lektionen än.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 5 september 2017 18:54

I fredags åkte jag upp till Månsarp utanför Jönköping. Där har jag min äldsta syster och hennes familj. Det hade hunnit gå två tre år sedan jag var där sist och en del hade förändras, men som vanligt (efter drygt 15år) så väntar man på att allt ska bli färdigt. Tror faktiskt att det bara är ett rum som är helt färdigt i det huset och det är min älsta systerdotters. Hon blir snart sjutton, så jag tror hon utövat lite påtryckning faktiskt.
Tyckte jag han göra jätte mycket under helgen och ändå få en avkopplande helg. Vi var på fotboll, som min tioåriga systerson spelar och syrran visar sig var världens fotbollsmamma! Fast det borde inte alls förvåna mig eftersom hon har varit riktigt (RIKTIGT) duktig på det själv och uppskattar fortfarande sporten. Jag själv är ingen större fotbollsfantast men tycker om att heja på! Det blir ju lite roligare när det är ett syskonbarn som spelar!
På söndagen åkte jag och mellanbarnet, fjortonåringen (nästan), in till Jönköping. För dra på trissor, det har börjat ha söndagsöppet i stan! Det hade de inte när jag bodde där! Förvånade mig själv över hur bra jag forfarande hittar där. I alla fall så strövade vi om kring. Jag köpte självbetvattningsbubblor åt syrran och till mig själv blev det en tröja. Sen blev det a6 där vi egentligen skulle möt upp sjuttonåringen men hon var för trött! Vi gick lite där, fikade och jag handlade på IKEA. Sen åkte vi i väg till maxi och handlade lite andra förnödenheter, bland annat halstabletter till sjuttonåringen.
Det var god mat hela helgen och måndag morgon så steg jag upp hyfsat tidigt och gjorde mig redo att åka. Det fick bli en lite omväg eftersom jag valde att köra sjuttonåringen till hennes gymnasie utanför Växjö. Det tyckte hon var hur härligt som helst bland annat eftersom det innebar att hon fick sova mer än en timme längre!
Där ifrån skulle jag ner till min pappa som passat katterna medan jag var bort och jag väljer att stanna till vid Älmhult och IKEA där, där åt jag lunch och handlade lite. Säger bara att det är väl värt ett besök och jag kommer garanterat åka dit igen!
Väl nere i Malmö, hemma hos pappa, så åkte jag med honom för att handla lite. Sen på kvällen bar det hem till Perstorp.
Ni kan ju tro att jag var trött i går kväll!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards