I am this day

Alla inlägg under april 2018

Av Ellinor - 13 april 2018 23:58

Jag ligger vaken. Jag borde sova, men det vill sig inte. Fundera och tänker. Tänker på hur jag ofrivilligt låter rädslor styra mitt liv.
Rädd att bli sårad, rädd att såra.
Det täcker väl egentligen allt vad rädslor bekommer. För visst är rädsla för misslyckande en rädsla för att bli sårad! Allt jag vill skrämmer mig så oändligt mycket! Men allt jag kan göra är att röra mig framåt och hela denna tiden möta mina rädslor annars står jag still. Still går ju inte att stå, världen rör på sig och jag måste ju röra mig med den.
Kanske är allt mer påtagligt med allt vad som hänt under året, kanske beror det på vad det är för år. Kanske finns där något mer än så. Det kanske inte hör till min natur, mina försvarsmura är möjligtvis för starka. Möjligtvis behöver jag ta och hantera det. Möjligtvis måste jag möta alla mina rädslor!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards