I am this day

Alla inlägg under juli 2017

Av Ellinor - 7 juli 2017 20:18

Detta hade jag först tänk dela enbart på Instagram, men jag tyckte det blev för långt. Jag vet ju själv hur jag är med att läsa låååånnnnggga bildtexter!

Jag har en teori om att ditt hem talar om vem du är. Cd-skivor (ja å LP), DVD (å VHS) och böckerna du har i ditt hem är talande. Då kanske du tänker att du inte har läst de böckerna eller så har du kanske fått dem, men det säger också något om vem du är! I alla fall så slog det mig att vi börja dölja dessa sakerna, det är objekt som börjar bli allt mer digitala! Visst jättebra att bokhyllan får ett annat ändamål än böcker, kul att vi får mer plats, men gömmer vi inte oss själva också. Visst porslinsankan i bokhyllan säger också något om dig. Kanske har du den av sentimentala skäl eller så tycker du helt enkelt om ankor!
Bilden visar en del av min cd-hylla, som innehåller musik från mitt liv. Den visar mer än en sida av mig och tillåter att jag plockas ur det där religösa facket som många tror jag befinner mig alltid. Där är bara en psalm-cd (har fler på datorn), där är annat istället. En del tycker ni kanske inte har en andlig mening med tycker jag, men vi kan ändå mötas i någon av facken som är min musiksmak.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards