I am this day

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Ellinor - 11 november 2012 21:54

Ja, jag har två Omtentor att göra innan november är slut! Det är galet och ibland undrar jag hur jag ska orka i 4,5 år till, men vad gör jag inte för att min dröm ska bli sann?

Allt jag läser är mer eller mindre intressant, vilket också gör det svårt att plugga in ibland. Just nu är det bibelvetenskap som gäller för hela slanten och vi analysera i det faktum att det står saker i Bibeln som kan upplevas orealistiska och det händer saker i världen som gör att det finns de som ifråga sätter Guds existens och om Gud nu existera är han god(?).

Det är ofta en fråga om frågor som kan upplevas jobbiga att besvara, rent av svåra att besvara, men jag måste säga att det är det som är själva grejen. Vi vill inte ha svaren, men vi vill ha en åsikt.

Jag tror det är viktigt att hålla analysen där, det för att vägleda människor sennare att finna sina egna svar och inte mina, mina svar har ingen betydelse för individen.

Men tillbaka till tentorna som ligger och petar mig i ryggen. Den ena handlar om filosofiska och etiska perspektiv på religion och det andra är en djupdyckning i Gammla testamentent, som är en upplaga med många böcker. Jag tvivlar dock inte på att jag ska kunna klara det men det är en kamp, en kamp jag kämpar hårt för att vinna.

Det är därför jag börja blogga igen, ett försök att skriva av mig själv och ge mig ett breddare perspektiv på tillvaron utanför skollitteraturen.

 Mycket nöje

Ellinor

Hej

Av Ellinor - 11 november 2012 20:15

Nu var det ett tag sedan jag blogga så jag kanske ska börja med att berätta om mig själv. 

Jag är en tjej i tjugoårs åldern som läser teologi i Lund och har en dröm om att bli präst i svenska kyrkan.

I am this day handlar om att jag ska fånga dagen, våga vara en del av den även när jag är uppsluckad i tentastressen. Ni kanske undra över fägerna, det är jag som är tokig i julen men jag prövar mig fram och det kommer att bli bättre, men just nu är det dessa färger som speglar mig. Det blir antagligen mycket gult och rosa i vår men nu är det julfärger som gäller.

Jag kommer skriva om mitt studie liv och händerlser kring det och jag hoppas att ni kommer att finna det intressant. Med det i tanke så kan jag tilllägga att jag tendera att bli undervisande, alltså kommer det med stor sannolikhet komma inlägg som direkt är reflektioner om de ämne jag läser.

Mycket nöje

Ellinor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards