I am this day

Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Ellinor - 4 juni 2015 21:22

För flera veckor sedan bestämde jag mig för att försöka odla en advokado planta. Tiden gick och jag tyckte att ingen ting hände. Innan jag reste till höglandet så såg jag i alla fall att kärnan sprukit och tänkte att jag se om nått händer i alla fall, helt ärligt så hade jag gett upp. Det är ju inte alla frön som gror till något.
När jag kom hem så tittar jag till mina växter och till min förvåning så är det något som grott, advokadokärnan var nu helt sprucken med skott på väg upp. Det blev ett litet mirakel för mig.
Där var annat som också växt till sig under min frånvaro. För några söndagar sedan var temat på gudstjänsten att växa i tron och för att symbolisera detta så fick vi frön med oss hem. Dessa frön satte jag i den tomma yttan i balkonglådan och de har också kommit en bit på väg.
Är det inte lite så med hela livet? För att något ska bli bra så måste vi "smaka av". Att misslyckas en gång är inte att misslyckas, det är vägen till att lyckas. Det är så jag ser det i alla fall. Jag vet att det inte är omöjligt att lyckas det kan bara ta lite längre tid än väntat, kanske för att man behöver lära sig något längst vägen.
Jag älskar att plantera, allt från frön till sticklingar. Sticklingar är mina favoriter, de kan både vara enkla och svåra att få fart på och så ser man hela processen! Med mycket kärlek och varsamhet har man snart något nytt i fönstret eller på balkongen!
Helt ärligt så längtar jag efter hus och trädgård där jag kan utöka detta intresse och byta sticklingar med vänner och bekanta men tills dess så kommer mina aloe vera plantor och november kaktusar bli flera och där med mina fönster fulla av växter! Kanske hittar jag något annat som kan kompletera min växtsamling.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 4 juni 2015 01:46

Där är ingen tveckan om jag borde sova nu, om inte annat så säger migränen jag har det. Som vanligt så fastnar jag i något, denna gången en bok och nerrivandet av en tapet (struktur!!!) i sovrummet.
Boken är en av Harry Potter-böckerna och nerrivandet av tapeten skede spontant, alltså bara för att jag kan. Ja, jag hade ändå tänkt göra om och jag gillar inte alls inte strukturtapeter! Få se hur det går, synd bara att tapeten under är i så dåligt skick annars tycker jag att den skulle passa in i rummet. I morgon blir det dammsugande efter allt "havre" (strukturtapet är även kallad havretapet) från tapeten.
Så nu ska jag sova och hoppas att huvudvärken lägger sig.

God natt!
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards