I am this day

Direktlänk till inlägg 28 april 2017

Om dagen och min svagehet för ananas

Av Ellinor - 28 april 2017 23:14

Idag har varit en bra dag. Jag började dagen med att intensivt snozza på larmet som, vilket jag tro väldigt många har, gick på flera gånger. Mitt eget fel, dels så snozzar jag och dels så ställer jag minst fem larm för att försäkrar mig om att jag kommer upp. Sov så otroligt gott och ville verkligen inte upp eftersom jag har haft en migrän som spökat för mig i en veckas tid. (Borde kanske prata med en läkare om det där eftersom det ger utslag på samma sida som jag ständigt får lock i örat på). Det har gjort mig en aning lättirriterad och på dåligt hurmör. Tillslut komm jag i alla fall upp i hyfsad god tid.
Jag hade nämligen bokad en tid till frissan idag, för första gången på mycket länge. Tiden var på Väla i Helsingborg och det innebar ju fyrtio minuters restid från mig och bilen skulle tankas innan. Efter har gjort noggrant övervägande så hade jag bestämt mig för att det skulle bli en "Bob" och det blev det. "Bob with a bang!" Blev nöjd med resultatet, vilket innebär att det är en frisyr jag kommer ha ett tag nu.
Efter som Väla är mer än en ort i Helsingborgs stad, det är ett köpcentrum med, så bestämde jag mig för att handla lite med. Nå, det bestämde jag mig redanför innan. Det blev lite grejer som är bra att ha när man ska ut och resa och lite andra saker som jag behövde. Bland annat så belv det ett trådlöst tangentbord, vilket indirekt är anledningen till att jag faktiskt sitter här och skriver. Det blev också ett par trådlösa sportshörlurar och en AUX-sladd som har varit väldigt efterlängtade!
Som för det mesta så får man hem saker som kanske inte är helt nödvändiga. På Lagerhaus hittade jag ett helt underbart doftljus, det luktar ananas! Jag är svag för ananas! Tände det nästan direkt när jag kommit hem!
När jag väl var hemma så bestämde jag mig att jag måste ta mina värktabletter för huvudet vilket gav som resultat jag insåg att jag måste handla nya. Avskyr verkligen att ta tabletter, det är ett under om jag kan få i mig allergitabletter relativt regelbundet och ännu mer om jag ska ska få i mig kosttillskott. Det hjälpte, den värsta värken försvann, äntligen! Så nu kunde jag ta tag i olika dela av mitt liv. Jag började med att packa efter som jag snart ska ut och resa. Det är jag snart färdig med.
Kvällen engangemang jag åt att titta på först Go'kväll och sen Let's dance medan jag hällde i mig Cola Zero och käkade popcorn. Samtidigt spenderar jag tid åt lite virkning efter jag hittade en stor bok om virkning när jag var på Väla.
Nu sitter jag här och lyssnar på tredje boken kring Liftarens guide till galaxen, Livet, universum och allting, skriver här och käkar jordgubbar och vindruvor. Allt medan jag får nytta av mitt nya tangentbord. Måste faktiskt säga att ett nytt tangentbord skriker om att få användas och är därför väldig motiverande.
I morgon är det Malmö som gäller, ska hälsa på min min mor och mina systrar som bor där. Vi börja med att äta frukost samtidigt som vi löser melodikrysset tillsammans. Sen blir det middag hos min yngre storasyster innan jag kör hem igen.

Men det var väl det. Inte lite va?

Allt gott,
Ellinor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - Söndag 17 mars 21:42

Vad var det som hände? Slutade jag blogga medvetet? För mer än fem år sedan började jag min andra tillsvidare anställing i mitt liv. Jag gick från att jobba 50-60% som "vikarie" till att jobba heltid med något helt nytt. Det var inte medvetet jag s...

Av Ellinor - 30 oktober 2018 19:11

Är det dags? Ska denna trettiotvå åriga singel gå på blindedate? Mycket möjligt, även om jag kan tycka att det låter desperat så är det bara ordet som gör det. Så vem vet vad som händer... Datea har inte alls varit min grej någonsin. Jag blir nervö...

Av Ellinor - 1 augusti 2018 21:21

Under eftermiddagen i går får jag ett sms. ?Är du hemma?? ?Jo? skickar jag tillbaks, lite för att jag vet vart en sån fråga leder. Spänt väntar jag på nästa sms. Efter en stund kommer det och givetvis är det en fråga om att komma och hälsa på en svän...

Av Ellinor - 13 april 2018 23:58

Jag ligger vaken. Jag borde sova, men det vill sig inte. Fundera och tänker. Tänker på hur jag ofrivilligt låter rädslor styra mitt liv. Rädd att bli sårad, rädd att såra. Det täcker väl egentligen allt vad rädslor bekommer. För visst är rädsla f...

Av Ellinor - 29 december 2017 01:12

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om. Så mycket som har hänt, men jag vill inte. Jag har det bra, jag lever och ha hälsan. Är det nog? Nej egentligen inte, men för tillfället räcker det. Det är det jag, och säker en del andra där ute, säger...

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards