I am this day

Alla inlägg den 12 juni 2015

Av Ellinor - 12 juni 2015 14:59

"-Men jag har inga!" Det är inte bara i Harry Potter & den flammande bägaren som detta kan läsas. Jag tro att de flesta känner igen sig, det är så lätt att säga vad man inte är bra på men sällan tvärt om. Faktum är att det är bra att veta vad man är bra på, det betyder inte att man är självgod och det handlar inte om att man är bättre andra.
En av mina tidigare chefer tyckte jag var bra på datorer, jag tyckte inte jag var något särskilt, jag var och är van att ha andra människor runt om mig som är mycket bättre och det är lite av vad min gentration förväntas kunna. Det är kanske möjligt att mitt intresse för att använda datorn som hjälpmedel är större än hos många andra och det blir då bidragande till att jag blir bättre.
När jag var konfirmandledare så prata vi om självförtroende och självkänsla. Då skulle vi rita av vår hand och skriva olika saker på fingrarna i vår tecknade hand. På ena fingret skulle det stå tre saker man tyckter är bra hos sig, jättesvårt! Hur många över oss på saker, hur många av oss vinner fina priser? Vist kan det vara så att vi har dolda talanger, men känner vi till dem?
Det blir värre, det beror givetvis på hur man ser det, men jag tycker det. På lillfingret skulle man skriva vad man trodde ens vänner uppskattar hos en! Kanske säger detta att jag behöver skaffa mig nya vänner eller så är jag bara ouppmärksam på varför de är mina vänner! Det var utan tveckan svåra att avgöra vad andra tyckte än vad jag själv tyckte. Det positva är att det där med falska vänner är en bristvara, det är ingen som är min vän för att jag är känd eller har miljoner på banken.
Jag antar att lojaliteten är en av de saker som är mina talanger, konstig talang men likväl. Annars känner mig mest som en grå mus, en medelmåtta utan något annat än kunna lite om mycket. Jag är aldrig bäst, där finns alltid någon som är bättre, det är en del av livet. Om jag kan något så beror det helt på att jag har ett intresse av att kunna det, där av har jag klarat (nästan) sju terminer på universitet. När det är något man vill så är det lättare att nå målet och lära sig allt på vägen.
Så vad har du för talanger? Vad är du bra på?

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards