I am this day

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Ellinor - 1 juni 2015 07:09

Min starka sida i mitt skrivande måste jag säga är struktur. Jag vet hur utformingen ska se ut, det har jag lärt mig utantill. Min svaga sida är helt utan tveckan metoden, känner mig kastad i lejongrupen så fort jag ska skriva vilken metod jag använder. Undrar om det finns kurser i konsten att välja metod i uppsats skrivande, annars borde det faktiskt finnas och vara obligatoriskt.
Det är klart att det som går att sätta i rutin när man skriver alltid är det enkla, kanske inte för alla, för där finns alltid tydliga instruktioner till detta. Tar man bara sig tid att använda sig av det så ofta man skriver så sitter det snart där och blir en vanna att använda det. Kanske kan jag lite om metoder ändå....
Från att tyckt att det var jobbigt med att skriva fornoterna rätt och får strukteren rätt så har det blivit det jag tycker är roligast i en uppsats, i den delen är jag tryggast. Inte heller är jag rädd för framläggning för att jag har detta i bakhuvudet. Det är som att lära sig cykla, vilket min handledare påpekade i kand. skrivandet.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards