I am this day

Alla inlägg under mars 2014

Av Ellinor - 8 mars 2014 19:53

Denna helgen blir det både lördag och söndag i Malmö. Det händer inte mer här än hemma, men här finns min familj och det är trotts allt min hemstad. Har inte så mycket mer att säga idag, det blir så ibland.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 7 mars 2014 21:03

Har varit uppslukad, på min fritid, av en serie böcker som jag inte läst på flera år men läst flera gånger. Det är ur en fantasi serie och jag märker helt andra saker i böckerna efter som det var ett bra tag sen jag läste dem. Jag ser politiska skildringar jag inte lagt märke till innan och religiösa, det ger goda injektioner om att jag blivit äldre och visare, på ont och gott! Det är för visso skönt att jag lärt mig saker och är uppmärksam på nyheter, det är dock lite syn att jag måste bli äldre så fort. Har inget emot att bli äldre, men måste det går så fort? Jag känner att jag inte hinner annat än att bli äldre, hur i all världen gick det till? Jag har ju drömmar som måste i alla fall få möjlighet att uppfyllas.
Att gå från en punkt till en annan kan jag uppenbarligen i alla fall. Ska se vad jag kan göra för att uppfylla en av de drömmarna som jag har.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 6 mars 2014 21:02

Faktum är att jag känner mig rätt plågad av att inte hinna skriva något längre inlägg, är helt uppslukad av skolan. Det är spännande och givande just nu, men väldigt mycket. Jag får ett helt annat perspektiv på relgion och dess betydelse för människan, lustigt nog från båda kurserna jag läser. Jag skulle kunna brodera ut detta ännu mer, men helt utan poäng så det gör jag inte.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 5 mars 2014 22:26

Det är inte varje dag inspirationen kommer för att berätta något här, idag är en sån dag. Kanske för att jag har en rätt så trött dag. Har inte skrivit på nått idag och då har jag ändå några bollar i luften. Det blir så ibland, men som sagt det kommer bättre inlägg snart!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 4 mars 2014 18:21

Men visst! Jag håller med två andra inlägg, med ett tredje på gång men jag tror inte nått av dem blir färdigt idag. Det är reflekterande inlägg som är längre.
Jag har ju lovat att försöka skriva minst ett inlägg per dag i 100 dagar i rad och jag måste ju försöka så efter hand kommer det komma lite "valuta" här, nått som är läsvärt, inte för det inte är det nu (japp jag är en uns självgod, gillar mig själv dock inte mer än andra)! Jag lämnar det som en cliffhanger så har ni nått att se fram emot!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 3 mars 2014 11:13

Jag är mörbultad, är aldrig förbered på att bli sjuk. Avsaknaden av febernedsättande och hostmedicin är plågsamt uppenbart, till och med avsaknaden av honung är en sån sak. Sist jag var sjuk så hade jag inte så mycket flyttande födda hemma och hade svårt att äta, så denna gången fanns i alla fall det hemma. Så fruktsoppa till frukost idag.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 2 mars 2014 09:37

Jag har problem med att sätta en rubrik på detta inlägg. Dels så är det Vasaloppet på teven, dels så gör jag mitt första "gig" som Gudstjänstvärd i bykyrkan. Det är ju så att rubriker är ett ständigt problem för alla bloggare jag känner, så det är inte konstigt att jag för det mesta in te skriver ut rubriken förän jag skrivit färdigt.
I alla fall så är det vasaloppsöndag och inte för att det är ett jätte intresse från mitt håll, men det står på, antigen på teve eller radio, just nu är det teve. Lite beror det på att det inte finns så mycket annat att titta på en söndagsmorgon innan kyrkan.
Så till "giget" så måste jag medge att jag är nervös, alla uppdrag av denna typen fungerar väldigt olika från församling till församling vilket resultera att jag känner mig något oförberedd idag. Utöver det så har jag fått en förfärlig hosta, men sånt är livet.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 1 mars 2014 16:00

Då så, ett inlägg per dag i hundra dagar. Men det blir inte så lätt, men jag gör ett tappert litet försök sås ser vi snart hur det går. Detta blir det första alltså.
Nä nu ska jag hjälpa syrran!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards