I am this day

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Ellinor - 22 mars 2014 21:42

Har en miljon grejer på huvudet som jag skulle kunna skriva om. Allt mellan himmel och jord, så mycket finns det att säga som är viktigt, som jag har en åsikt om. En del av de sakerna delar jag gärna med mig av, av andra hör enbart mina vänner. Jag skulle kunna göra en utläggning om vad man menar med att "frukta Herren är vist" eller helt gå in på varför man ska älska Gud över allt annat, men det gör jag inte i kväll. Må hända att jag gör det en annan kväll, men inte denna lördags kvällen. Istället vill jag uppmuntra er av ta vara på kvällen, säg till dem ni älskar att ni finns där, le mycket, det muntrar även upp om ens eget hjärta har sorg. Försök fokusera på ljuset i mörkret, glädj er åt det lilla och älska. Det finns så mycket hat i världen ändå så varför ska vi hata varanndra, tänk gyllende reglen! Dessutom, om någon gjort er något ont så förtjännar det inte ert hat för allt det gör är att smärta er.
Framförallt vill jag att ni ska komma ihåg att älska er själva! Ord har bara makt när vi ger dem det.
Det finns så mycket mer att säga, så lite blir sagt!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards