I am this day

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Ellinor - 1 oktober 2013 22:19

Just nu står arbetet helt stilla. Vet inte riktigt vad det är jag vill skriva ner så jag lägger det en stund på is och reflekterar över det istället så jag får en bättre bild över det. Det är enkelt och svårt på en och samma gång. Svårt att förklara faktiskt.
Jag måste smälta informatioen som gått in i huvudet idag så att jag kan bearbeta det och bestämma mig på vilket sätt jag vill svara på frågorna, vilket sätt som ger mig bästa möjliga betyg. Inte för att jag inte är nöjd än så länge, har blivit godkänd på alla arbetena, men jag kan mer och jag vill mer.
Ibland känns det som man har en enda stor bromskloss fram för sig!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 1 oktober 2013 17:15

Vilket i sin tur innebär stress, särskilt idag känner jag. Vet kanppt hur jag ska hinna med allt! Försöker ligga före men det är aldrig tillräkligt! Jag har sagt det för, detta är en intensiv vecka. Det känns lite synd eftersom vi börja med tiden efter reformationen vilket är mycket intressant. Jag som är troende tycker alltså bäst om när man börja tro själv, så att säga. Tiden som varit har präglats av att man har berättat för människor hur de ska tro.
Det är nu man ifrågasätter, "varför gör du på detta viset?", nu vill man förstå och utvecklas.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards