I am this day

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Ellinor - 15 oktober 2013 23:14

Idag valde, i fall ni missat det, Svenska Kyrkan en ny ärkebiskop. Det blev den först kvinnan att tillträda den posten och det sker under nästa sommar. Så nu sitter jag och undrar vem som blir ny biskop i vårt stift, Lunds stift?
Jag känner personligen ett par präster som jag tycker passa, men jag är också medveten om att den som än blir det inte behöver arbeta just i Lunds stift. I den församling som jag är idellt verksam i så har vi pratat lite om vilka drag vi söker hos en ny biskop, då har vi tittat tillbaka på några av de tidigare, det har varit intressanta och givande disskutioner. Blir det en kvinna eller en man? Ja, frågorna är många.

Det är skönt att veta att jag inte är den enda med intensiva veckor framför mig, jag är inte ensam. Vi må alla ha olika uppgifter att utföra under dessa veckorna, men intensiva blir dem. Måste erkänna att jag har lite lätt panik över hur jag ska hinna så när jag får dessa svarta tanka så är jag väldigt självgod tankemässigt. Då säger jag till mig själv "det är klart du hinner, du är ju Ellinor" och mår i alla fallits bättre.


Allt gott,
Ellinor

Var en runda i Svedala i måndags, detta är en bit av kyrkan ;-)

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards