I am this day

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Ellinor - 29 oktober 2013 21:27

Nu sker det, det är inte så lätt men det får gå, här råder kaos som måtte vara värre än vid skapelsens begynnelse! Känner mig något ensam i hela flytten, det är min mor och min yngsta stora syster som hjälper till främst, men syrran jobbar ju så det är lite si och så. Samtidigt så har jag en slutuppgift att skriva vilket är minst sagt stressande i denna röran...
Det blir skönt när jag väl står på andra sidan denna flytten.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 29 oktober 2013 11:21

Oväder drog in över våran trakter igår, stormen Simone (varför är det alltid kvinnonamn?). Blåsten har lagt sig men ovädret hänger kvar i form av regn. Från mitt fönster ser jag ingen förödelse, allting fortsätter som vanligt. Men vist kände jag av stormen, fönsterrutor som skakade och ett konstigt tvärdrag genom lägenheten var det som var tydligast. På #instagram går det och se hur stormen påverkat olika människor under hashtagen #Simone, för somliga är det förödande, andra har behövt leta fram alla sina värmeljus medan för en tredje har det varit som vilken annan blåsig dag som helst.
Jag tillhör den tredje, ändå känner jag ändå en stor fascination och vördnad inför oväder som detta. Naturen är ett av skapelsen stora mysterier och jag känner mig priviligierade att få var en del av den.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards