I am this day

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Ellinor - 14 september 2014 20:08

Jag hoppas alla som läser detta har valt att gå att försvara sin demokratiska rätt, att ni faktiskt har röstat. Skolan har haft en avgörande roll i debatten, och den är viktig, om jag än tycker att man glömmer väsentlig information i debatten. Ja, lärare behövs flera, mindre klasser med, men hur är det med specialpedagoger som behövs för att utveckla pedagogiken. Detta säger jag som själv har en dyslexi som upptäcktes, av mig själv ska tilläggas, i vuxen ålder. En annan fråga som är väldisskuterad som jag tror har en avgörande roll i hur människor röstat, där ibland jag, är välfärden. I mitt fall handlade också om vem som faktiskt får del av den och på vilket sätt det sker. Fast så här i skrivande stund då jag får del av SVTs vallokalundersökning, så kan man undrar ju vad som gjort att människor röstat som de gjort.
Men det är en poäng som jag vill göra, att med rättigheter kommer skyldigheter. Otydligt? Kanske!
Jag kan bara hoppas på att valet ger fyra bra år, att alla får nytta av det.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards