I am this day

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Ellinor - 18 augusti 2014 12:47

Då var det min födelsedag igen. Firar livet för er som kanske tycker att födelsedagar är hedniska, men faktum är att jag fira min för att på så viss tacka att jag fick livet denna dag, åtminståndes officielt. Jo, jag vet att det finns frågetecken när livet börja, ska man vara petnoga så började antagligen våra möjlighet till liv i samma stund som människan beträdde jorden, tänker att möjligheten till liv är orsaken till varför bland annat romersk-katolska kyrkan är motståndare till preventivmedel, och en del annat också. Det ger intressant aspekter på celibatet med faktiskt, men det kanske jag skriver om en annan gång.

Tjugoåtta är för mig ett bra år, det är gammalt nog för att jag ska ses som vuxen och tillräkligt ungt för att jag inte ska känna mig gammal. Det kan hända att jag bestämmer mig för att förbli tjugoåtta när jag får åldersnoja. Inte för att det går, men jag kan ju alltid låsas. Enligt visa källor så ser jag ändå inte äldre ut än tjugotre!
Tänk att idag är det tio år sedan jag blev myndig, så på det viset är det en rätt viktig dag, tänk vad mycket man lär sig på tio år!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards