I am this day

Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Ellinor - 5 augusti 2014 14:00

Nu har omtenta tiden börjat, föga roligt. En rejäl omställning att gå från jobb till studier, samtidigt så har det gett möjlighet att ta ett steg tillbaka. Ibland så behövs det, att man får ta ett steg eller flera tillbaka bara för att få perspektiv och förhoppningsvis så blir det av godo med.
Ångest och oro är speglande för dessa tider, halvt panikslagen konstant! Jobbet blir faktistk lite av en flykt, en stunds frihet från studier som är ett "tillåten" flykt. Det är bara att tappert kämpa på och alla människor i min närhet ger mig stöd i det vilket är en stor tröst när ångesten blir för mycket. Jag tänker på ämnena jag skriver i konstant och känner allt för ofta att det hela är bort om min kontroll och det är oroande som sjutton. Där finns väl ingen människa som gillar att förlora kontrollen över sitt liv eller ens en del av sitt liv, detta till trotts att vi antagligen aldrig har kontroll över våran liv.
Det är vid dessa tillfällena man inser hur viktigt det är med struktur efter som detta innebär att man har en illusion av kontroll. Illusionen är viktigt även om den kan upplevas som falsk, men jag tror inte man ska tänka på det på det sättet. Illusion är trotts allt ett substantiv precis som kärlek och de flestar skulle inte säga att kärlek är falsk, och det gör den verklig! Tänk på det ni!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards