I am this day

Alla inlägg den 3 juli 2015

Av Ellinor - 3 juli 2015 16:47

I går blev IKEA inte av på grund av att jag fick ett arbetspass, så jag tog det idag. Det är lite krångligt att ta sig till IKEA när man inte har bil, men det går. I vanliga fall skulle var tåg antingen till Åstorp eller Helsingborg, men under sommaren är de ersatta av buss. Så det blev buss till Åstorp för att byta till regionbuss där. Resan till Åstorp gick bra, bussen var full men det var inte het och kvavt i bussen, annat var det på nästa buss. Ungefär lika mycket folk men absolut ingen luft, jag satt och viftade med några papper hela bussresan, tur att jag lagt ner det i väskan. Det var faktiskt en ren välsignelse att komma in på Väla, svalkande och lagom varmt ändå.
Jag sa att jag bar skulle fönstershoppa, men som alltid så blev det några småsaker ändå. Nu stå jag på bussen hem, japp, jag står. Bussen är inte överfull, men full likt väl. Fast till slut finns där ändå någonstans att sitta. Det är i alla fall bra mycket bättre luft på denna bussen.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards