I am this day

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Ellinor - 31 augusti 2013 20:43

Det är jag som har huvudrollen i mitt eget liv och i det finns en styrka. Ni kanske undrar hur det kan komma sig att jag skriver igen. Vad kan jag säga, ilska inspirerar mig! Är det svårt att tro? Personligen tror jag det är fler som få utryck för sin kreativa sida när där ligger lite ilska bakom, med betoning på lite.
Som sagt, jag har huvudrollen i mitt eget liv. Och att jag ska låta ett enda ord riva upp min värld är ju bisarrt, ett ord får inte ta kontrollen över min tillvaro. Vist är det så att jag måste om analysera min väg och se om jag verkligen går rätt. Kanske var detta bara en fallgrop eller så har jag missat en korsning. Jag stiger ur askan likt en fågel Fenix och tar ett steg framåt och ser mig omkring innan jag tar nästa steg.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 31 augusti 2013 17:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ellinor - 31 augusti 2013 17:45

Gal 6:9: "Låt oss inte tröttna på att göra det som är rätt. När tiden är inne får vi skörda, bara vi inte ger upp."

Raden ovan är hämtat från dagens bibelord. Det känns fantastiskt att få läsa dessa orden när man är uppriven och arg. Tänk att några få ord kan ge så mycket hopp om ljusning!

Jag fastnar för "När tiden är inne" för i slutändan så är det de det handlar om, det måste vara rätt tid och plats. Nog är de flesta välbekanta med det, och tänker man efter så blir så mycket mer mirakel i vardagen. Tänk bara vad som egentligen krävs för att ett barn blir till och ändå sker det dagligen.

Jag ger inte upp och när tiden är inne får jag skörda, men än vet jag inte vad det är jag inte ger upp bara vad som tycks vara förlorat.

 

Allt gott,

Ellinor

Av Ellinor - 31 augusti 2013 00:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards