I am this day

Alla inlägg den 28 november 2013

Av Ellinor - 28 november 2013 22:51

Hann aldrig färdigt med de texter som jag hoppas på, var antagligen en aning för optimistisk. Det är jag alltid annars skulle det aldrig bli nått gjort. Det är som vanligt, alltid bara halvvägs dit jag vill nå! Det beskriver rätt väl hela mitt liv, alltid halvvägs!
Som vanligt så kommer optimisten fram i mig och säger: "En dag så är du frame!" Det gäller att njuta av resan dit med och det gör jag mitt bästa för att göra! Ska tillexempel slå klackarna i tacket men E på lördag och det ska bli sååå roligt! Där finns givetvis mer att berätta om det men några hemlighet från sybervärlden måste en flicka lov att ha, även andras hemligheter! Så det får ni aldrig veta något om! (-:
Just nu känns det i alla fall som världen ligger för mina fötter och inget är omöjligt! Det är en bra känsla som jag inte känt på ganska länge nu. Det har just nu ingen betydelse om det skulle stå ett berg på min väg, jag kan nå dit jag vill och önskar!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 28 november 2013 12:40

Så här innan jul är det antagligen mycket och göra för de allar flesta av oss. Om det så gäller julstök eller allt som ska bli färdigt på jobb innan man går på julsemester. Jag har ju skolan, där har jag både en mindre uppsats att skriva och dessutom så ska en hemtenta under december. Ja också har jag ju också en del julstök. Det ska bakas och en del tomtar ska få titta fram ur sina gömmor och sedan få pryda mitt hem. Mamma nämde att det är antagligen advent som är det bästa i november, i alla fall för vår familj. Allt att göra innan jul sätter verkligen oss i stämmning. Men nog är julen underbar med alla vackra gudstjänster och alla människor som för ovalighetens skull faktiskt är i kyrkan, det älskar jag!
Jag har lite oros moment i mitt liv, men jag är helt övertygad om att det kommer ordna sig. Det är lite så att jag måste ta dag som den kommer.

Dagen idag är full av mycket läsning inför morgondagens lektionern och serminarium, men jag tar mig lite andrum då och då. Som tur är så är det något som intresserar mig.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards