I am this day

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Ellinor - 21 november 2013 11:08

Sista söndagen på detta kyroår infaller på söndag, det är domsöndagen, och det var ett tag sedan jag skrev. Men nu sitter jag här med julmusik strömande ut i rummet och skriver. Hade så mycket jag ville skriva om, men det passa in i mina skoluppgifter och för att unvika plaginat av mig själv så har jag undvikit skriva. Håller på med veckouppgiften just nu, den handlar om sammarbeten mellan kyrkor i världen, som exempelvis Kyrkornas världsråd. Nästa vecka är det den sista veckouppgiften i denna kursen, sen har jag en mindre uppstas att skriva och en hemtenta att gör och dessutom ska jag plugga till en omtenta jag ska gör efter nyår. Japp, det är samma gamla omtenta, men denna gången ska jag plugga hårdare än någonsin! Jag måste klara den, det är inte svårare än så (säger den evige optimisten)! Men jag har lite pluggstöd i alla fall, det är fler än jag som är angelägna om att jag klara denna tentan.
Där ligger så många beslut framför mig, en del lätta men också en del svåra. Så ser ju livet ut i allmänhet, man gör vad man kan för att göra det bästa av sin situation.

Det är i alla fall skönt att bo själv, att inte känna sig överbelamrad av grejer även om jag skulle behöva fler ställen och ha mina prydnads änglar och fler ställen att ha min böcker i. Har ganska mycket av dessa båda, men som den eviga optimisten som jag är så är jag också rätt säker på att det löser sig i framtiden.

Efter som det börjar närmar sig årets slut så är det dags, ironiskt nog, att börja fundera på sommar jobb. Är inte helt säker på att jag vill jobba som uska, men å andra sidan är det ett yrke jag kan och är kompentent i så det blir antagligen det ändå, men jag kommer ändå titta på andra jobb och höra mig för. Det kanske finns något som ger mig bättre betalt, vem vet?

Det är svårt att tänka sig att jag en gång var den som tog dagen som den kom och hade sällan något planerat som inte var enkelt att ändra, nu har jag planer för några år framåt och massor av roligt att se fram emot. I sluten av Maj nästa år så ska jag och E med flera försvinna upp till Karlstad och delta i Världens Fest (#VärldensFest #VF14) vilket ska bli otroligt roligt! Där är en del att förbereda tills dess, men det ska nog gå!
Jag är helt övertygad om att det kommer ske en massa annat roligt även om det inte är inplannerat, allt ska ju inte planneras...

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards