I am this day

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Ellinor - 7 februari 2013 23:27

Har nu skrivit en textkritisk kommentar till varje rad i stycket jag använder, fick ta hjälp av 'King James Version' med i med att den var en av de tidigaste engelska versionen.
Så jag får fortsätta arbetet i morgon... Ska hinna med att läsa boken som ska var delvis läst på tisdag och fortsätta med onlinekursen.
Vill så gärna få ett ovanligt bra betyg, vill så gärna göra ovanligt bra ifrån mig!

Mycket nöje,
Ellinor

Av Ellinor - 7 februari 2013 21:19

Det är vad det är när man skriver en interpretation av en nytestamentlig text! Tittar på 3 svenska översättningar av samma perikop (3st!!!!) och så kommer jag till en vers där bara budskapet är det samma mellan dessa, det är knappt ett ord som stämmer överens! Hur ska man tolka det???
Jaha, jag får se om jag löser det.

Mycket nöje,
Ellinor

Av Ellinor - 7 februari 2013 15:41

Ja, det var egentligen bara meningen att det skulle bli en te mugg, men jag hade 20% rabatt idag, så det blev en till kaffet med + en som present till min äldsta bror!

Under veckan har jag köpt en liten grej till Bea och en liten grej till L (min kompis son), bara älskar att ge!

Mycket nöje,
Ellinor

Av Ellinor - 7 februari 2013 12:23

Ja, jösses! Gick upp på svtplay och tittade på Go'kväll från i lördags & å vilka semlor!!! Såg ju helt gudomliga ut! Ebba von Sydow brukar lägga ut om programmet på sin blogg innan som jag troget följer!

Har också märkt att jag börja lära mig det grekiska alfabetet, inte så jag kan rabbla det utan som ett barn i fyra fem årsåldern som kan känna igen bokstäverna i sitt namn. Blev så glad av det!

Ska dra ner på stan om en stund och fixa lite och sen är det hem och plugga, det ska ju också göras! Jag blir faktiskt glad av det med, för jag märker att jag blir bättre på det!

Mycket nöje,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards