I am this day

Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Ellinor - 8 mars 2016 23:07

Det är väl lite av en ironi att jag är ensam, bortsett från katten, den dag då utmaningen är tillsammans, och jobbat heldag. Jag fick alltså fundera på det en stund. Det är även den internationella kvinnodagen idag så mina tankar kretsade kring det när jag funderade på begreppet tillsammans. Även om jag var ensam så sker ett arbetet för en jämställd värld tillsammans, det var ditt mina tankar ledde mig.
Vad gav det då för bild?
Det blev ett självporträtt som jag tog för några dagar sedan. Inte för att det egentligen är något mer än att jag ser fundersam ut på bilden, men jag är kvinna, en bland flera. Lika lön för lika arbete och en rättvis fördelning på arbetet! Tillsammans gör vi det, även om det ibland känns som vi står själv!

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord:
#fotoutmaningmars2016 #internationellakvinnodagen
#tillsammans
#jag
#Självporträtt

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards