I am this day

Alla inlägg den 30 juni 2013

Av Ellinor - 30 juni 2013 20:41

Som söndagar bjuder så har jag varit på mässa idag. Fösta mässan "hemma" på en månad! Både glädjerik och vemodigt.
Det var sommargospel och det är alltid roligt, dessutom så kände jag att jag tog med mig vad jag lärt mig i Karlshamn in i Gudstjänsten och läste epistlen riktigt bra! Till och med min mamma berömde mig!
Men till den vemodiga delen av mässan, så var det den sista mässan av en de bästa prästerna jag känner i Hyllie. Som hon uttryckte det då har hon fått låna tjänsten från en mammaledig präst som nu har kommit tillbaka. Hon bytar alltså församling, men jag är säker på att våran vägar kommer mötas igen!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 30 juni 2013 00:09

Jag sitter med ett vitt block i handen. Det blocket har jag införskaffat idag, det blocket har ett syfte. Sidorna i blocket är vita, alla sidor är dock inte tomma. Nät jag kom hem med blocket så visst jag precis vad jag ville ha i det, det visste jag ju redan när jag köpte det, det har ett syfte.
Alla planerade ord ska få plats i det blocket, från början var det ett annat block som skulle få den uppgiften, men jag hitta inte det.
De sidor i blocket som inte är tomma har fått inklistrat dator skrivna texter som jag själv skrivit och har varit en del av min praktik i Karlshamn. På visa syns klistret igenom, men det gör inget, det ger blocket lite karaktär på insidan. Blocket har alltså börjat fylla sitt syfte, vitt och anspråkslöst på utsidan, men insidan har börjats fyllas med hyllningar till Gud!


Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards