I am this day

Alla inlägg den 1 augusti 2018

Av Ellinor - 1 augusti 2018 21:21

Under eftermiddagen i går får jag ett sms. ?Är du hemma?? ?Jo? skickar jag tillbaks, lite för att jag vet vart en sån fråga leder. Spänt väntar jag på nästa sms. Efter en stund kommer det och givetvis är det en fråga om att komma och hälsa på en sväng i med att de ändå är ute på vägarna och kör i närheten.
Vilka undrar då ni?
Jo min kusin, hennes dotter (vi ät jämngamla) med man och två dötttra och dessutom två vänner till min kusin.
Jag förberede dem på att det är rätt så kaotiskt hemma hos mig (brukar ju faktiskt inte få så mycket oväntat besök, även om jag tycker om det). Och så blir det krut i denna gumman som drar fram dammsugaren och börja plock över allt samtligt som hon försöker ladda en kanna kaffe. (Krutet är det bästa med oväntade besök!) Men för snart är de här (jag han faktiskt inte ens sätta på kaffet) och vi kommer fram till att det är bättre om vi sitter ute för min lägenhet är rena bastun. Jag tar med mig muggar, saft och kafffe ner och vi sätter och i gräsmattan på skuggsidan av det hyreshus som jag bor i. Efter en liten stund kommer min kusins svärson (han har varit och fixat fikabrödet) och vi häller upplagde och skär upp sockerkakan.
Då får han ett samtal. Inbrottslarmet har gått till deras radhus. Är det bara katterna (de har tydligen hänt)! Efter lite samtal så visar det sig att de har ett ovälkommet oväntat besök! Så mitt i fikat avbryts vi! Det som skulle vara en trevlig överraskning något helt annat, vilket inte alls var kul!
Vill ni veta hur det gick med inbrottet? Nå det är ju inte min historia att berätta, men ni kan läsa om det på min kusindotter Emmas blogg https://nouw.com/ernemar

Jag hade ju tur, jag fick ju träffa dem! Men jag vet ju att vi snart ses igen under olika omständigheter. Kanske gäller det här med!

Allt gott,
Ellinor

#Oväntatbesök #gäster #fika #inbrott #radhus #hyreshus #kaffe #Inbrottslarm #larm #lägenhet #eftermiddag #släkt #vänner #familj #sms #väkommet #ovälkommet #hejdåjuli #hejaugusti #katter

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards