I am this day

Alla inlägg under augusti 2017

Av Ellinor - 8 augusti 2017 21:06

Visst låter det som världens lyx! Men jag kan inte hjälpa att tänka på allt ansvar det innebär. Att vara sin egen chef och framgång går inte på något sätt ihop med lata daga på Playa de Ingles eller en karibisk kryssning. Det är hårt slit.

Så skulle jag kunna tänka mig det? Just i dag: Aldrig i livet!

Det har funnits perioder då jag varit frestad. Problemet är bara att jag vill vara framgångsrik i det jag gör och det innebär helt klart mer arbete och tid än vad jag skulle kunna tänka mig lägga ner. Jag uppskattar faktiskt att ha tid att läsa en bok eller två!

Fast jag kan förstå lockelsen med det. Om det är något som man verkligen älskar att göra som man är sin egen chef i så verkligen!

Det är ändå en bit från mitt kall, min framtid, även om jag skulle kunna dra paralleller. Även om det finns möjlighet att bli en Martin Luther elller liknade så finns där heller inga krav på att man måste bli det. Var och en av oss har vår egen väg att vandra.

Vi ses vid korsningarna!

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 7 augusti 2017 22:42

Mitt i livet, ensam. Ack vad sorgligt det låter, men jag känner mer för det än så.

Ibland är det en lättnad. Slippa det ansvar som det innebär att leva med andra omkring sig. Det är svårt att förklara, antagligen för att jag inte vet något annat.

Ibland är det saknad. När det är det så gör det så ont! Det kan få mig att gråta. Jag kan känna mig så extremt sårbar i min ensamhet när jag känner så. Ensam är ju inte stark säger man...

Ibland är det förvirring. Mer nu än förr. Kanske för att jag är beredd att överge ensamheten på ett helt annat sätt nu än för några år sedan. Det går ju faktiskt inte att förneka fördelarna med att vara ensam. Från och till har dessa fördelar varit ordentligt starka så jag har nog svårare att överge ensamheten på regelbunden basis än många andra.

Ensamheten är min älskade, det är den jag lever med (förutom mina två katter då vill säga). Egentligen kan man väl säga att jag lever i ett förhållande med mig själv eftersom det är allt som finns i ensamheten. Men den ensamhet jag lever i är delvis självvald och kontrollerbar, det finns värre ensamhet, men också mildare.

Ensamhet när man lever med någon är för mig mer skrämmande än någon annan. Kanske är det för att jag ur min synvinkel upplever det som galet. Att känna sig ensam fast man inte är det.

Sen finns det ensamhet tillsammans, fast då är man egentligen inte ensam men ändå så är man. Det är väl självvalt och ömsesidigt. Kanske så är det inte heller så långa stunder.

Jag tro vi behöver vara ensamma ibland. Vi behöver ha möjlighet att samla våran tankar eller släppa tankarna fria, detta kan ensamheten hjälpa oss med.
Är vi ensamma för mycket så kan det rätt som det är bli överväldigande och skrämmande.

Allt gott,
Ellinor


#ensam #ensamhet #möjlighet

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards