I am this day

Alla inlägg den 15 augusti 2017

Av Ellinor - 15 augusti 2017 19:50

Min dag började tidigt, jag skulle nämligen upp för att tvätta. Var bara en maskin idag. Gjorde inget för jag hade sovit riktigt gott i natt. Så när tvätten var färdig så var jag ovanligt pigg (kan beror på cykelturen i går) och vädret vackert så jag gick ut och promenerade med mål att tillslut hamla i affären för att handla lunch. Gick förbi badet (badhuset med utomhusbad) och minigolfbana som ligger brevid. Trots att sommarlovet är slut så var där ändå gott om människor. Vidare förbi de tomma fotbollsplanerna upp emot ett av alla villaområde som finns i denna lilla ort som jag bor i. Svängde upp mot Stockholmsvägen där jag gick förbi vårdcentralen för att sen svänga upp mot järnvägen. I närhet, där jag går förbi, ligger en loppisbutik som jag gillar att fönstershoppa i, vilket är orsaken till att jag valde det hållet. Upp mot stationen och sen ner igen för att gå förbi nästa secondhandbutik i Perstorp bara för att fönstershoppa. Vidare förbi torget (Stortorget kanske? Det finns några små yta som skulle kunna benämnas som torg) där Donnez ska spela i nästa vecka om jag minns rätt. Deras turnébuss gick jag också förbi faktiskt. Sen var det förbi kommunhuset som ser så tidstypiskt ut för något direkt hämtat ur femtiotalet, där efter var jag vid Hjärtat, Icabutiken i Perstorp. Gick in och handlade min lunch och sen vidare ner till dammen där Perstotpsån går igenom där jag satte mig för att äta och bara njuta av dagen. Sen gick jag hem för att vila upp mig inför nattens arbete.
Det blev några timmar sömn, sen blev det Tonfisklåda till middag och en till promenad, denna gången bland skog och ängar i en timmes tid. Det var en sån dag i dag. Härlig, lagom varm med en härligt fläktande vind som smekte min kind!

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards