I am this day

Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Ellinor - 14 februari 2017 19:10

Singel? Jo, tack. Nog har vi alla varit det om vi inte är det! Det är faktiskt ofrånkommande. Några av oss kanske inte ens haft en riktig pojk/flickvän och tycker denna dagen är lite jobbigare. Inte precis det lägget att nämna att det finns människor som inte har någon mamma och/eller pappa, det går inte att jämföra för det är något alla har haft, om än under skilda omständigheter för alla.
Men vad jag egentlig känner för att säga just idag är att detta inte en bart är en dag för en sorts relationers kärlek. All kärlek kan firas, och bör kanske egentligen firas varje dag, idag. Om det så handlar om kärleken till sina föräldrar, barn, vänner eller partner så är den alltid värd att uppmärksammas. För trots allt kan jag inte säga något annat än att kärleken är det som ger denna världen hopp.
Mer kärlek till folket, mindre hat (helst inget) och en ökad förståelse för varandras olikheter. Allt detta tycker jag att vi ska ta till oss idag och tänka på hur vi kan få in mer av i våran liv.
Så jag blir inte uppvaktad idag, det gör inget. Jag börjar med mig själv, att älska mig, för om jag ska älska min nästa så som mig själv så är det där jag få börja, hos mig själv.
Kärleken ser inga gränser.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards