I am this day

Alla inlägg den 4 december 2016

Av Ellinor - 4 december 2016 18:55

Min helg började med dåliga nyheter. Nyheter som var tillräckligt dåliga för att jag skulle spendera en del av helgen gråtande och oroande. Där efter eskalerar det i dåliga nyheter som gör mig arg och frustrerad. Ledsen men jag har inget annat val än att vara kryptisk.
Den första nyheten blev tydligare idag, vilket gjorde mig rädd, orolig och otroligt ledsen. Jag skulle vara mångmiljonär om tårar vore guld. Just denna nyheten kretsar kring cancer, antagligen en av världen mest orättvisa sjukdomar. #fuckcancer Tårar jag har gråtit i följd av denna sjukdomen, ja, hade de varit guld så skulle jag skänkt allt till forskningen...
Mitt i allt detta har jag julbakat, träffat min mor och lillasyster och försökt få mer julkänsla här hemma. Allt varvat av tårar i oro och rädsla.
Återigen sitter jag med bönen, mitt samtal med Gud är det som ger mig hopp. Jag ber som om det vore min enda livlina och tror och hoppas att jag blir bönhörd, eller allra minst får förstå syftet med det som händer runt om mig.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards