I am this day

Alla inlägg den 22 november 2016

Av Ellinor - 22 november 2016 14:13

Då har jag varit i Lund och träffat min mentor, hon blir nog bra, gillar henne. Vi kom fram till en plan på hur jag ska gå vidare med mina studier och var jag ska börja. Så jag ska i eftermiddag skriva till två lärare i två kurser så jag kan få ett avslut på dessa båda. När jag väl har fått reda på hur vi skulle kunna lösa dessa så ska en plan läggas upp utifrån de föresättningarna jag får. Arbetet kommer där med också bli anpassad mot detta. Nog för att jag måste kunna försörja mig, men studierna måsten få ta plats så att det kan bli färdigt.
Var är då målet? Jo, det är att bli färdig med min teokand. till 2019, även om drömmen är att bli färdig med den redan till 2018. Sen får vi se, men jag ska skriva en magisterexamen i teologi med, inga mål satta där än dock.
Så jag ska alltså maila två lärare och sen får vi se vad som händer.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 22 november 2016 01:27

Jag sitter uppe trotts att jag vet att jag borde går å lägga mig. Enligt mina mått sätt, nattarbetare som jag är lika så nattuggla, så ska jag upp tidigt, det vill säga 07:30 senast. Ska vara i Lund klockan 10:00 för möte med den som antagligen blir min nya studiementor. Det tar väl dryga timmen att köra ner, men jag måste tanka innan samt och pumpa däcken på bilen om vi bort ser från alla andra morgonrutiner jag har.
Nu på förnatten har jag suttit och för berätt mig för både Lund och mötet med Gudstjänstvärdarna här i Perstorp så gott jag kan. Det handlar om en massa listor, som vanligt. På skollistan är det fem punkter på det jag har som släpar efter mig kring mina studier. Den andra listan handlar mer om struktur, det vill säga att jag skrivit upp alla datum för gudstjänster så jag bara bäver lägga till namnen sen.
Det kändes inte längre så hemskt att se skollistan som det gjort, vilket är en av anledningarna till att jag skjutit på det. Nu känns det genomförbart, vilket i säg är en helt underbar känsla! Äntligen finns lite motivitation där! Jag inser dock att jag behöver en plan och jag behöver följa den. Det kommer vara enda sättet för mig att bli färdig.
Mitt enda problem nu är att hitta en bra parkeringsplats i Lund i morgon som inte kosta allt för mycket och inte är för långt ifrån universitetsområdet. Lite oro finns där ju, som alltid, kring att jag ska glömma saker som jag känner att jag behöver ha med mig.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards