I am this day

Direktlänk till inlägg 15 november 2016

Telefonsamtal från Gud

Av Ellinor - 15 november 2016 18:45

Ja, ni läste rätt, men det var förstås inte bokstavligt. Natten till igår så prata jag och min kollega lite om att ta upp studier. Mina studier som ligger på is är lite av ett skämt eftersom hon tidigare jobbat med en tjej som läst samma som jag med studier som tog tid av olika skäl. Jag skulle egentligen i väg och sjunga med kören på ett boende i Perstorp, men vaknade efter lite mer än en timmes sömn efter jobb och mådde på ett sånt sätt så att umgänge inte alls är lämpligt, så jag sms:ar körledaren och säger att jag blivit dålig. Jag kryper tillbaka darrande tillbaka under täcket igen med tempen i munnen, ingen feber utan snarare undertemp. Somnar om.
Vid samma tidpunkt som jag skulle varit och sjungit vakanta jag av att det ringer i telefonen, ett Lunda-nummer, jag svarar. Det var från pedagogiskt stöd, hon ville kolla upp hur jag har det och hur det går eftersom mitt stöd snart går ut. Hmm, jag förstår att en del säkert skulle kalla det slumpen att hon ringde som hon gjorde. Jag sa som det var, att studierna ligger på is med tentor som väntar på att bli omgjorda och en uppsats som ska skrivas. Hon ställde lite frågor om hur mitt stöd ser ut och om jag behöver mer, särskilt mentorstimmar. Men vist sa jag, dock är jag inte i Lund särskilt ofta. Då berättar hon att hon har en tjej som har tid och undra om jag var intresserad av att träffa henne. Jo vist, det är jag ju, jag vill ju faktiskt bli färdig med skolan! Ytterligare några timmar senare ringer denna tjejen och vi bestämmer oss att träffas nästa vecka.
För en tjej som jag, som ifrågasatt sitt kall till att bli präst så känns detta som ett samtal från Gud som säger att jag faktiskt är kallad. Att jag hamlar lite på av sidor har också sitt syfte, i mitt fall så är det också ett bönsvar från Gud, där fanns jag ville uppleva igen och kanske har Gud något annat syfte med det med, men det kan jag bara spekulera i.
Så nu är det bara att möta det som händer, vad det än är och ta beslut utifrån det.

Allt gott,
Ellinor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - Söndag 17 mars 21:42

Vad var det som hände? Slutade jag blogga medvetet? För mer än fem år sedan började jag min andra tillsvidare anställing i mitt liv. Jag gick från att jobba 50-60% som "vikarie" till att jobba heltid med något helt nytt. Det var inte medvetet jag s...

Av Ellinor - 30 oktober 2018 19:11

Är det dags? Ska denna trettiotvå åriga singel gå på blindedate? Mycket möjligt, även om jag kan tycka att det låter desperat så är det bara ordet som gör det. Så vem vet vad som händer... Datea har inte alls varit min grej någonsin. Jag blir nervö...

Av Ellinor - 1 augusti 2018 21:21

Under eftermiddagen i går får jag ett sms. ?Är du hemma?? ?Jo? skickar jag tillbaks, lite för att jag vet vart en sån fråga leder. Spänt väntar jag på nästa sms. Efter en stund kommer det och givetvis är det en fråga om att komma och hälsa på en svän...

Av Ellinor - 13 april 2018 23:58

Jag ligger vaken. Jag borde sova, men det vill sig inte. Fundera och tänker. Tänker på hur jag ofrivilligt låter rädslor styra mitt liv. Rädd att bli sårad, rädd att såra. Det täcker väl egentligen allt vad rädslor bekommer. För visst är rädsla f...

Av Ellinor - 29 december 2017 01:12

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om. Så mycket som har hänt, men jag vill inte. Jag har det bra, jag lever och ha hälsan. Är det nog? Nej egentligen inte, men för tillfället räcker det. Det är det jag, och säker en del andra där ute, säger...

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards