I am this day

Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Ellinor - 26 oktober 2016 00:39

Jag kan inte sova, är rätt trött och påväg och känner att en förkylning vill bryta ut, men jag kan inte sova. Börja spela lite på mobilen, men jag har valt att begränsa spelen på mobilen så när liven är slut börja jag läsa bloggarna jag följer lite sporadiskt. Ena bloggen hade jag redan hunnit läsa och inga nya uppdateringa där. Då blev det kungahusets hemsida. Kollar om där är några nya pressmeddelande, men som tidigare inget jag inte redan läst. Kanske är jag konstig som gör det, men vad då! Vidare till nästa blogg då, det är min gamla körledare som skriver. Jag läser den inte så ofta eftersom jag vet att hon inte uppdatera varje dag, men eftersom jag inte kan sova och inte hittat något annat blev det den. Där var nytt sedan sist jag läste och jag kände mig så inspirerad till att skriva här. Hon berättar så genuint och ärligt om hur hon mår och har det, denna gången var det en dag som var dålig. Hon, precis som jag, försöker alltid vara positiv, men just denna dagen berätta hon att det är svårt. Det är ju inte så svårt att känna igen sig i det, en människa som man så genuint tycker om och alltid upplever som snäll och ha ett bra bemötande.
Hos mig är det väl allt för många tankar som spirar, känslor som stör och fantasier som gör mitt liv till en romantisk bok som skulle kunna vara skriven av Penny Jordan eller Nora Roberts! Mesta dels så får det mig att skratta, sällan får det mig att gråta. Att jag känner så här gör mig bara genuint lycklig, bara ett problem, jag kan inte sova!
Igår låg jag vaken nästan hela natten och kollade film på telefonen på Netflix och Viaplay. Det blev romantisk höstfilm och en cowgirl-film. Båda var lättsamma och romantiska och triggade fantasin lite till. Det som ibland känt så omöjligt känns möjligt vilket får mig att fantisera ännu mera. Tittar man på dessa filmer så lever jag upp till stereotypen med dessa känslorna, fantasierna fullgör bilden. Konflikt fyllt till hundra, ja egentligen tussen, med saker jag både vill och inte vill ska ske, så jag kan inte sova.
Där finns en bästa vän, en intrigmakerska och en resande karl i mina fantasier, ja, faktiskt i min verklighet med. Sen har vi äktenskapsmäklarna med, jag får det till i alla fall två stycken, och hemlighetsbäraren. Som sagt lite som en roman. Några anar och andra är helt ovisa om vad som sker, och mitt i allt detta finns konflikterna, den spralliga och drömmarna. Det är helt seriöst mitt liv just nu och jag njuter till hundra procent. Fast det är klart, detta är ju min upplevelse, men jag tror ändå jag ska ringa äldsta syrran och höra med henne! Så jag kan inte sova.
Över allt omkring mig så ser jag tecken. Här om dagen var det två storkar på vägen hem från intrigen, och det hör inte till vanligheterna. Ännu mindre att man ser två. Ja, ni kan ju säkert gissa vad det ska betyda och nej, jag är inte gravid och ingen jag känner är det vad jag vet. Vi får väl se vad framtiden har att ge. Så kanske kan jag sova nu.

Gott natt,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards