I am this day

Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Ellinor - 3 oktober 2016 08:36

Det är inget avbrott i vardagen, det är en del av den. Okej, ingen vanlig del, men ändå en del. Jag sitter och fikar, själv som det ofta blir när jag jobbat och ska vidare på möte, vilket i sin tur är sällan.
Jag är en latte-matte, nåja, var kommer kanske närmare nu eftersom jag inte reser med tåg så mycket (i stort inte alls) sedan jag köpte mig Blåa-Bengan. Men idag är jag det, även om djuren är hemma. Har dock inte tagit tåget, utan istället betalt en dyr biljätt för att få parkera här.
Nog är det lite konstigt att jag ska betala för att inte släppa ut avgaser likväl som jag betalar för att göra det (en del av bilskatten), man skulle i alla fall tänka sig att det skulle var billigare per timme än vad bilskatten är, men faktiskt är det dyrare. Så ska ni in i Helsingborg på heldag, ta buss eller tåg, särskilt om ni reser själv, det lönar sig.
Det är tur att det inte är särskilt ofta jag behöver betala för parkeringen i alla fall. Hemma finns det inte ett enda ställe som jag måste betala på, inte heller många ställen jag tar bilen till så det går väl på ett ut där.
Nu är det strax dags och börja röra på sig, ska bara hela i mig den avsvalnade vaniljlatten innan jag beger mig till mötet.

Ha en fin fin dag!
Kram
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards