I am this day

Alla inlägg den 28 augusti 2016

Av Ellinor - 28 augusti 2016 09:44

Mycket av det jag läser på bloggar handlar om barn och val kring dem. Att jag läser det är inte så märkligt eftersom det ofta är skrivna av kvinnor i min egen ålder. Allt få mig att fundera och reflektera över hur jag vill ha det när jag väl får barn. Tankar går kring allt från kläder, nappar och nappflaskor.
I nuläget finns där en del jag personligen vill vara utan och välja andra alternativ till. Jag är dock fullständigt medveten om att dessa åsikter, idéer och ambitioner kan (kanske troligtvis) hamla i diket när jag väl får barn.
Utöver det så finns där massor av åsikter där ute om vad som är rätt och fel från när och om barnet ska få sötsaker till om de endast ska gå vegetariskt, laktosfritt och så vidare. Jag tror att barn är smarta och jag vet till 100% att jag inte kan hindra min far att ge de barn jag får sötsaker. Det jag kan göra är att skilja hemma från borta och låta anhöriga skämma bort barn(en). Mina regler hemma, andra hos andra. Så ger jag då inte mitt barn saft när det är småbarn så kommer jag inte hindra mina föräldrar att göra det.
Ett av mina starkaste minne av min farfar (som dog när jag var barn) är apelsinsaft. Han serverade alltid apelsinsaft när vi kom, jag kan faktiskt inte minnas att vi fick någon annan saft där. Det är väldigt positiva minnen, den gamla 20-lappen och wienerbröd med hallonsylt har gett mig liknade minnen. Jag skulle kunna fortsätta i all evighet men inte. Det är minnen jag är vänn om iaf.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards