I am this day

Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av Ellinor - 25 augusti 2016 23:37

Nu när jag fyllde jämt har jag fått en del grejer och pengar. Så nu sitter jag och funderar på hur jag ska förvalta pengarna på bästa sätt. Jag vill alltså inte köpa "slit-och-släng" för dem. Ibland önskar jag att det var som när jag var liten då mamma fick pengar till presenter av mormor och gamlamormor och handla något ovanligt fint till mig för dem, ofta kläder. Haft minst två uppsättningar med sjömansklänningar och liknade från sådana pengar. Dock är det inte kläder jag tittar på nu utan grejer. Jag har kollat in en helt underbar vas (har typ tre vaser) från Kähler desing som heter Omaggio, kan dock inte bestämma vilken färg jag vill ha.
Vidare finns också Höganäs servisen i äppleröd som jag börjat samla på. Fick ett uppstart av det i födelsedagspresent, men vill så klart få ihop till en hel uppsättning. Hittade en hemsida fler saker än de som man vanligen hittar ute och funderar på att beställa.
Jag behöver, utöver det jag vill ha, ordentliga mattor (gillar inte att frysa om fötterna och föredra vara barfota) men på den punkten är jag helt obeslutsam. Dels beror det på att mitt hem består av en mängd ihop plock, dels gammalt dels nytt. Sen har jag en del att slänga som behöver få komma till tippen som står i vägen här hemma så det är lite svårt få i ordning här hemma. Ska nog testa någon nytt i dagarna, få se hur det blir, men räkna inte med bilder, lägger bara upp bilder där röran inte syns.
Så det är lägget just nu. Obeslutsamhet. Fast möblera om ska jag nog göra redan i morgon om jag inte vaknar för sent, ska ju jobba natten sen.

Allt gott,
Ellinor

Av Ellinor - 25 augusti 2016 16:29

På söndagmorgon vaknar jag med ont i halsen, jag inser snabbt att en förkylning är på väg. Det är inte svårt att lista ut varför, denna gången är det inte på grund av slarv med sömnen utan slarv med annat. Mina vitaminer är en orsak (är väldigt dålig på att äta frukten jag behöver) samt att jag drabbades av hälsporre vilket öppnade dörrarna för viruset som nu orsaka denna förkylning. Till min stora lycka (otroligt nog) så lyckas jag mildra omständigheter och jobba. När det händer så är det bara att plocka bort alla ens måsten, dammsugaren får vänta och det blir bara lätt mat (tyvärr halvfabrikat), ärtsoppa är en favorit. Sömn är a och o, även när jag jobbar på nätterna så dra jag ut så jag vet att jag får alla de timmar jag behöver. Nu är jag ledig och är jag trött så sover jag, fullt medveten om att kroppen läker bra då.
Jag har fått tacka nej till extra nätter på grund av förkylningen, men jag har så jag klara mig.
Så ser alltså det ut just nu.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards