I am this day

Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Ellinor - 2 augusti 2016 12:26

Nu har jag ordnat med doppresenten till Bellas dop. Kan tycka det ä svårt ibland eftersom jag i mitt kaotiska indre (finns inget stilla med min hjärna) tycker att de både ska vara ett minne av dop och användbart under en längre tid. Försök hitta doppresent då om ni kan! Dessutom så är jag av den åsikten att även om n present främst ska passa mottagaren så ska den också spegla givaren, det vill säga, om möjligt, relationen mellan motagaren och givaren. Jag menar att det är så man skapar en personlig gåva. Jag tycker nog att jag lyckas göra det med denna gåva (bilder lägger jag upp först efter dopet) till största del utifrån de föresättningar jag har. Det blir nog bra, trotts att det inte är en wow-present (det vill säga jag-önskar-jag-tänkt-på-det-present) men en som kommer kunna funka under en längre tid och som återspeglar lite av de samtal jag och min kusins dotter har haft kring just dop.
In packningen är minst lika viktig, där gäller det att nästan skrika ut att den här gåvan är från Ellie (mina närmaste kallar mig så) och ingen annan! Och det tycker jag nog att jag kommer lyckas med. Dessutom hitta jag en annan present när jag ändå var på gång, men om den får ni vänta att höra.
Köpte även lite till mig själv, en grej på rea och en annan sak som nog ska ge mig mycket glädje.
Nu gäller det att spara resten av pengarna så jag har något att handla för på Irland.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards