I am this day

Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Ellinor - 21 juli 2016 21:54

Det blir inte mycket skrivande just nu och det är inte för jag saknar tankar att skriva om, inte alls. Vad det handlar om är energi och möda. Hur mycket ska jag lägga in i vad jag skriver och hur jag skriver. Det händer saker i världen varje dag som är värt att vädra sin åsikt kring. Allt från det kommande president-valet i USA till OS till små grejer som att jag inte badat i hav eller sjö eller pool en enda gång i år! Där finns att skriva om.
Politiska beslut som varför det är enkelspårigt på Skåne-banan och det väljer att bygga ut södra stambanan. Cyckelvägar och gångbanor som behövs eller kanske det faktum att betala skatt faktiskt är en bra grej! Det är faktiskt något som stört mig de senaste dagarna efter ha läst en artikel om att det först var från den 19 juli som man arbeta för sig själv, som inte skatten går till sånt som jag som individ ha nytta av. Det tycks glömma att staten är vi skattebetalare, det är vad demokrati betyder! Annars hade vi ju lika gärna kunnat ha anarki och skita i skola, sjukvård, omsorg, vägar och järnvägar och pension och jobba tills vi dör! Just saying! Egentligen hade jag velat skriva ordentligt kring det, men som den halvakademiker som jag är så behöver jag underlag för det.
Men visst kan jag försöka bli bättre, det kan vi alla. Vi är inte låsta i vad vi är utan kan bli vad vi vill. Som det säger i sången "jag har visioner för miljoner" men så få som faktiskt blir något av. Det värsta är att jag vet att jag kan mer och inte minst vill jag mer. Jag fick i alla fall ihop detta inlägg. Allt handlar ju inte om vad som händer i ens liv under dagen. Det handlar ju om allt som påverkar oss utifrån med.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards