I am this day

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Ellinor - 15 juli 2016 17:43

Det har skett en #tågolycka#Skånebanan mella #Kvidinge och #Åstorp. Jag var med. Satt på tåget som stod still när ett godståg körde in i det och hela tåget skakade till och folk for framåt. För att jämföra så var det ingen skillnad mellan denna och trafikolyckan jag var med om för 4,5år sedan. Pisksnärtsskada, igen!
Klockan var väl så där 15:50 när det hände och nu sitter jag på buss mot Helsingborg 17:29.
Jag måste säga att folk höll sig rätt lugna, men vist blev det lite rörelse.
Akutbilen kom tät följt av brandbil, ambulans och polis, där efter journalister. Höll stenhård koll på pressen. För utom på polisens hemsida så läste jag om olyckan först på #Kvällsposten. Det är rätt intressant att följa en olycka både på insida och i från ett utifrån perspektiv. Men helt ärligt så var det ganska tråkigt när man väntar på information och att det ska hända något. Man är rätt så tagen och jag har alltid distans till olyckor så här i början, det kommer sen, alla känslor och så.

Jag läger upp lite bilder och hoppas ni har en bättre fredag än jag!

Av Ellinor - 15 juli 2016 08:24

Just nu, med semestern klar och en resa att se framemot om en månad, går jag med tankar att skaffa bil. Listor görs upp i huvudet på olika krav utifrån olika försättningar byggande på ålder, drivmedel, växellåda och pris. Om priset är acceptabelt beror helt på de tre första. Jag ramar in all fakta, kollar runt vad jag kan få på en väldigt begränsad budget. Var lägger jag kompromissen? Där spelar även modellen på bilen in, vad jag kan om den sedan innan.
Behovet av en bil hänger på jobbet faktiskt, till största del i alla fall. I dags läget tar det cirka 2 timmar att pendla fram och tillbaka mellan hem och jobb varje gång jag jobbar och det är i stort omöjligt att rycka in i sista minuten för att jag tågpendlar.
Men det är inte bara jobbet som en bil skulle underlätta. Även inköp skulle bli enklare. Särskilt tunga inköp så som kattsand och krukor eller otympliga saker som ett skrivbord och dylikt. För att inte tala om att det blir lättare att slänga saker på tippen.
Ja, det talar absolut till en bils fördel skatt och försäkringar till trots.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards