I am this day

Alla inlägg den 30 juni 2016

Av Ellinor - 30 juni 2016 18:21

Nu vart det strax över en veckas semester sedan jag gick av i tisdags. Samtidigt kom lönen och i med att jag har så många dagar ledigt i rad så blev det en tur till Helsingborg och köpcentrat Väla.
Väl där så börja jag med att gå till Ticket för att fixa min 30årspresent till mig själv, en resa till Irlands huvudstad Dublin! Fick ett fantastiskt bemötande där och allt hamlade under min satta budget. Så jag kommer alltså inte vara hemma på min födelsedag, det känns bra!
Sen blev det en runda inne på Väla med bland annat fika på Espresso House och lite inköp av diverse, bland annat en födelsedagspresent. När jag fikade så tog jag chansen att boka tid för att skaffa pass eftersom mitt gamla gick ut för två år sedan. Så smidigt att man kan göra det via webben (nu gäller det bara att hotta dit med!). Det blev lite grejor på rean, men inte så farligt mycket. För mycket folk enligt min smak, annars hade det säkert kunnat bli mer.
När jag ändå var där så spanade jag efter lämplig dopgåva, hittade ingen men blev helt klart inspirerad. Jag tro faktiskt jag vet vad jag ska köpa, men det får ju faktiskt bli en överraskning eftersom mamman till barnet läser min blogg!
Vidare till IKEA, trött och sliten vid det lagret av allt ljud. Det blev inte bättre där men jag fick köpt det mesta jag behövde där, bland annat en ny resväska, lite sängkläder, galgar med mera. Medan jag ändå befann mig på IKEA så åt jag middag i form av spätta och nypotatis, mums alltså! Dock var där långa köer där idag, över allt!
Nu sitter jag på bussen hem, så där lagom trött i kroppen (jag kommer sovs gott i natt) och hoppad jag har lite krafter över för att städa lite så jag inte behöver ta allt i morgon!


Lite bilder från dagen.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards