I am this day

Direktlänk till inlägg 13 juni 2016

Om kärleksbrev och en saknad mobiltelefon

Av Ellinor - 13 juni 2016 17:42

Hur funkar livet då utan telefon. Ja, det kan man ju undra. För min del går det, kanske för att jag väldigt mycket är en stugsittare. Men jag saknar att kunna lyssna på musik, ljudböcker och podcast var än jag är. Jag saknar att inte kunna ringa samtal som jag vill och jag saknar kameran på mobilen så jag kan dela med mig av min vardag i bilder.
Vad saknar jag inte?
Jag saknar inte jobb-sms med frågan kan du jobba, det saknar jag inte. Jag saknar inte att inte var kontaktbar 24 timmar om dygnet. Det är nog bara det jag inte saknar med mobilen.

Allt detta reflekteraderade jag över när jag satt på tåget in till Hässleholm (allt jag behöver hem finns inte i Perstorp) och lite på tillbakavägen även om jag reflektera över något annat då. När jag kom hem så kollar jag ju först brevlådan, vi har dem vid ingången till trappan. Jag hade kollat den innan jag hemmifrån eftersom jag är så nyfiken av mig och jag vet ungefär när posten kommer så jag visste var jag borde hitta där. Men till min stora chock, och nära på en panikattack, så låg där ett kärleksbrev också. I det stod det lite klyschor, som du har ögon man kan drunkna i och fråga om jag ville gå ut på date någon gång. Detta har aldrig hänt mig förut! Visst, jag har blivit utfråga några gånger och jag har nätdejtat, men aldrig någonsin fått ett sånt brev. Var av nära en panikattack! Känner fortfarande att jag inte riktigt kan andas, särskilt med tanke på att jag inte riktigt vet vem det är även om där stod ett namn och ett nummer.
Eftersom jag alltid försöker vara en så god människa som bara möjligt så skiver jag inte något mer exakt om det, eftersom jag inte vill hänga ut någon. Jag dock avslöja att det inte, om ni nu inte förstått det redan, var från den kille jag hyser intresse för och att jag inte kommer tacka ja till någon date med denna brevskrivare på grund av detta intresse av en annan.

Jaha, det var väl underhållande så det räcker? Nu blir det fotboll i bakgrunden till en bra bok.

Allt gott,
Ellinor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - Söndag 17 mars 21:42

Vad var det som hände? Slutade jag blogga medvetet? För mer än fem år sedan började jag min andra tillsvidare anställing i mitt liv. Jag gick från att jobba 50-60% som "vikarie" till att jobba heltid med något helt nytt. Det var inte medvetet jag s...

Av Ellinor - 30 oktober 2018 19:11

Är det dags? Ska denna trettiotvå åriga singel gå på blindedate? Mycket möjligt, även om jag kan tycka att det låter desperat så är det bara ordet som gör det. Så vem vet vad som händer... Datea har inte alls varit min grej någonsin. Jag blir nervö...

Av Ellinor - 1 augusti 2018 21:21

Under eftermiddagen i går får jag ett sms. ?Är du hemma?? ?Jo? skickar jag tillbaks, lite för att jag vet vart en sån fråga leder. Spänt väntar jag på nästa sms. Efter en stund kommer det och givetvis är det en fråga om att komma och hälsa på en svän...

Av Ellinor - 13 april 2018 23:58

Jag ligger vaken. Jag borde sova, men det vill sig inte. Fundera och tänker. Tänker på hur jag ofrivilligt låter rädslor styra mitt liv. Rädd att bli sårad, rädd att såra. Det täcker väl egentligen allt vad rädslor bekommer. För visst är rädsla f...

Av Ellinor - 29 december 2017 01:12

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om. Så mycket som har hänt, men jag vill inte. Jag har det bra, jag lever och ha hälsan. Är det nog? Nej egentligen inte, men för tillfället räcker det. Det är det jag, och säker en del andra där ute, säger...

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards