I am this day

Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Ellinor - 9 juni 2016 11:13

Som jag säkert har berättat flera gånger så är jag tycker jag inte om att städa, detta orsakar då och då kaos (mer) i min tillvaro. Disken samlar sig på hög och jag tycks alltid ha något bättre för mig än ta hand om den eller verkligen se till att här är rent. Ta inte miste, jag uppskattar ett rent hem, eller egentligen ett ordningsamt och rent hem! Dock tycks jag inte kunna ta mig i kragen. Idag är en sån dag. Jag har bestämt att minst ett rum ska bli rent idag, men det är något av en plåga.
Utöver detta så råder ett inredningskaos eftersom jag har hel del grejer som behövs slängas och jag har inte själv möjlighet att köra till tippen (helt ärligt så går det inte att ta en gamal säng på cykeln ner till tippen!) eftersom jag inte har tillgång till bil. Jag ska ändå göra mitt bästa eftersom jag kommer få besök i sommar, så jag vill ju ha lite rent.
Vad gör jag istället då? Jo, jag lägger fokus på mina växter, särskilt balkongen. På det ska jag bjuda på lite bilder. Det är just nu lugnet i mitt liv.

En del av blomsterprakten när jag åkte med den hem, alltså före plantering.

Ny kruka med rabarber och tagetes. Tagetes är bra för att hålla myror borta om de nu mot förmodan skulle nå upp till tredje våningen.

Balkonglådan har ett lila tema bland annat lavendel.

Jag odlar också i det mesta, tusensköna har dock naturen givit mig. Hade sådan i balkonglådan förra året. Annars är det mest ringblommor som är på väg upp. Det är min lilla värld av blommor.
Ska ge mig ut på en cykeltur om en stund, ska bara äta lite.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards