I am this day

Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Ellinor - 25 maj 2016 08:03

Just nu befinner jag mig på Ramlösa och ska strax stiga på tåget som ska ta mig hem. Här skiner solen och det är varmt och skönt, lugnt till och med nu när pendeltrafiken dämpats på Malmöleden som ligger alldeles i närheten.
I öron sitter örpluggar och ljudet av en bok av Rick Riordan strömmar ut ur dem. Jag brukar lyssna på ljudbok, det är sällan jag faktiskt sätter på musik i stället. Vad jag lyssnar på varierar, det väljer jag med magkänsla. Den senaste tiden har jag nästan lyssnar på ljudbok varje ledig stund. Inte alls mycket teve.
På köksbordet hemma ligger en bok som ska läsas när jag lyssnat färdigt på de böcker (det är en serie) jag håller på med nu. Få se hur det blir med det. När man lyssnar så kan man ju göra annat samtidigt och det tycker jag är bra.
Vanligtvis så är jag trött när jag är påväg hem, men idag är jag inte lika trött som vanligt. Jobbar en natt till innan jag har några nätter ledigt. Sen är det faktiskt dags att gå på semestervikariatet.

Allt gott,
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards