I am this day

Alla inlägg den 22 maj 2016

Le

Av Ellinor - 22 maj 2016 20:15

Det finns forskning som visar att människor som är positiva och glada är friskare. Blir de sjuka så är sjukdomstiden kortare än för de som inte är positiv. Ett gott skratt förlänger livet och en bit choklad, som jag säger. Allt blir bättre av lite choklad.
Det är inte stora saker som får mig att le hela dagen. Även om jag gärna vill ha världsfred (vem vill inte det???) så är det inte en sån sak som få mig att le, den delen av världen jag lever i är ju rätt fredlig. Istället kan det vara en liten blomma på ett ovanligt ställe eller ett barns skratt som gör att det där lyckliga pirret vaknar djupt inom mig och få mig att le. Ibland är det något som tyckas obetydligt, ett vänligt ord eller en särskilt uppmärksam blick som gör det.
Visa dagar är det ingenting! Ja, jag är ju trotts allt fortfarande människa, men väljer jag att le ändå så räcker det, då blir jag glad! Det är ett trick att lura hjärnan. Genom att medvetet använda musklerna som vi använder naturligt när vi är glada så sänder det signaler till hjärnan att vi är glada. Resultatet blir att vi faktiskt blir glada. Kom ihåg att skratt är smittsamt! Så le för livet!

Kram!
Ellinor

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards