I am this day

Alla inlägg den 18 april 2016

Av Ellinor - 18 april 2016 12:46

Ja, jag vet att jag skulle kunna skriva onödiga drömmar i rubriken, men det ger en negativ klang. Finns det verkligen onödiga drömmar? Det finns inget bra svar på det, men vad jag kan säga är att det finns drömmar som inte nödvändigtvis behöver bli uppfyllda. Som min dröm att fira nyår i New York. Den drömmen är inte onödig, men ack så vacker! Inte ens att besöka New York är viktigt att uppfylla, men det vore en bonus till mitt liv. Kanske ska man kan kalla det just det, bonusdrömmar! Drömmar som ger lite extra livskvalitet.
Givetvis finns där drömmar som är nödvändiga för mitt liv ska gå framåt, som drömmen om en trädgård, en egen trädgård. Med tanke på det så hoppas jag att den 18 maj blir en varm solig dag, det skulle helt klart vara en bonus! Vilket fall som helst tro jag ändå det blir en bra dag! Sen får ju gärna vecka 26 och 27 bli finna sommarveckor av helt andra anledningar.
Sen har vi ju alla de små drömmarna som hela tiden går i uppfyllelse. En del av dem kan upplevas som närmast obetydliga, men i det långa loppet har stor betydelse. Vidare finns det de där hemliga drömmarna som man av en eller annan anledning inte delar med sig av. Och ibland, vid gyllende stunder, uppfylls även dessa drömmar.
I slutendan så är det ju faktiskt jag som har kontroll över vilka drömmar jag väljer att uppfylla. Kanske blir det inte helt som jag drömt om, det är ju trotts allt en drömbild. Huvudsaken är att det den är en dröm som blir sann.

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord: #NewYork #Drömmar #bonusdrömmar

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards