I am this day

Alla inlägg den 4 april 2016

Av Ellinor - 4 april 2016 16:45

Mitt intresse för virkning och på senare år även stickning har alltid fått mig att känna mig annorlunda. Det är inget som mina vänner syslat med och inte heller mina äldre syskon. Ett tag var inte alls modernt att ha virkade dukar eller hemmastickade filtar, men till min stora glädje har det blivit poppis igen!
Något som förvånar mig är intresset som finns för det jag gör! Inte för att jag producera grejer, jag har det som hobby, men man kan inte ha babytossor och mössor liggande om man inte har barn! Allt sånt är till för att användas! Gissa då om jag blev glad när Emma ( http://nouw.com/urenbrudssynvinkel ) uttryckte att hon skulle kunna tänka sig det till sin liten! Så jag gjorde några olika och så använde jag det som dekoration på diapercaken som hon fick (jag vet att man vanligtvis använder nappar, men jag är lite emot nappar, varför kan vi komma in på en annan gång). Ska sticka lite till.
Det började faktiskt med att jag stickade till min brors dotter och där efter har det blivit till vänner.
Vad behöver man då tänka på när man stickar/virkar till babisar? Jo, det är att använda naturmaterial, alltså ull, lin eller bomull, jag väljer bomull eftersom det går att tvätta i 60 grader! Det går ju inte att förutse när olyckan är framme och då vill man ju kunna få det ordentligt rent!

Jag tänkte dela med mig lite av vad jag gav liten som jag missade igår!

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord: #stickning #hobby #babygrejor #bomull

Precis som jag så gillar Emma Disney och då är Mimmi en favorit! Så hitta jag denna ursöta body på disneystore.se som jag bara var tvungen att köpa. Kanske vågar jag hoppas på att de har en lika söt i Belle-modell (Skönheten & Odjuret är min favorit bland Disney) om jag någon gång får en liten flicka!

Lustigt noga hade jag inte så mycket på stickningarna, men lite. Kommer mer sen, eftersom jag inte är färdig med stickandet!

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards