I am this day

Direktlänk till inlägg 3 april 2016

På väg hem

Av Ellinor - 3 april 2016 22:05

Då var jag på väg hem efter en händelserik helg i Malmö.
På fredag kvällen började jag min förberedelse till söndagen med att börja vika och stapla blöjor, en diapercake börja ta sin form, fick lite assistans av lillsyrran. Den blev inte färdig under fredagen, men det kommer vi till.
Lördagsmorgonen så börjar förberedelser till lite annat. Jag och lillsyrran kör till ICAmaxi klockan åtta på morgonen för att handla de ingredienserna som behövs till det två mini cupcakes som vi skulle ha med oss till helgens stora händelse! Åh nej, för en gångs skuld är det inte söndagens mässa jag talar om! Så när vi kommer tillbaka (strax innan nio) så var det dags att förbereda familjefrukosten med kaffe och dukat bord ena stora syrran med dotter var där och äldsta brossan med för sällskapet och tillsammans lösa Melodikrysset. Där efter så satte vi ingång och baka tre sorters muffins, var av två skulle följa med till min kusin på söndagen där babyshowern skulle var som en överraskning!
När sista satsen var i ugnen så behövde mamma handla lite så systrarna och mor körde till Emporia medan jag vaktade plåtarna i ugnen och börja förbereda att avslutet med diapercake och frostingen till muffinsen. Sedan var de till baka precis när jag diskat upp de sista och då satte vi systrar oss ner och frostade minimuffinsen! Mamma började med maten och när vi var färdiga med muffinsen så fortsatte vi med diapercake som blev färdig innan vi satte oss för att äta middag.
Där efter blev det lite Netflix, Huset fullt - igen , sen försvann jag och äldsta syrran på bio. Det blev Mitt stora feta grekiska bröllop 2 som var otroligt rolig, en ovanligt bra uppföljare! Väl värd att se, särskilt om man tyckte om den första! Det blev många goda skratt.
Sen var det hem till mamma och sova, för söndagen bar både mässa och Babyshower med sig! Babyshowern kan ni läsa mer om på den blivande moderns blogg -> http://nouw.com/urenbrudssynvinkel där hon säkert kommer berätta allt om presenterna efter hand!
Jag delar med mig av lite bilder istället!

Allt gott,
Ellinor

Nyckelord: #helgen #diapercake #babyshower #bio #familj #melodikrysset #cupcakes #icamaxi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - Söndag 17 mars 21:42

Vad var det som hände? Slutade jag blogga medvetet? För mer än fem år sedan började jag min andra tillsvidare anställing i mitt liv. Jag gick från att jobba 50-60% som "vikarie" till att jobba heltid med något helt nytt. Det var inte medvetet jag s...

Av Ellinor - 30 oktober 2018 19:11

Är det dags? Ska denna trettiotvå åriga singel gå på blindedate? Mycket möjligt, även om jag kan tycka att det låter desperat så är det bara ordet som gör det. Så vem vet vad som händer... Datea har inte alls varit min grej någonsin. Jag blir nervö...

Av Ellinor - 1 augusti 2018 21:21

Under eftermiddagen i går får jag ett sms. ?Är du hemma?? ?Jo? skickar jag tillbaks, lite för att jag vet vart en sån fråga leder. Spänt väntar jag på nästa sms. Efter en stund kommer det och givetvis är det en fråga om att komma och hälsa på en svän...

Av Ellinor - 13 april 2018 23:58

Jag ligger vaken. Jag borde sova, men det vill sig inte. Fundera och tänker. Tänker på hur jag ofrivilligt låter rädslor styra mitt liv. Rädd att bli sårad, rädd att såra. Det täcker väl egentligen allt vad rädslor bekommer. För visst är rädsla f...

Av Ellinor - 29 december 2017 01:12

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om. Så mycket som har hänt, men jag vill inte. Jag har det bra, jag lever och ha hälsan. Är det nog? Nej egentligen inte, men för tillfället räcker det. Det är det jag, och säker en del andra där ute, säger...

Presentation


Hej!
Teologi student i Lund med siktet inställt på examen.
Tar en dag i taget!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards